fahmiMOHDnilam: RABU BERKATA-KATA

Wednesday 9 November 2011

RABU BERKATA-KATA

Haiyaaa... aku dah dekat 5 hari cuti dari ber'blogging' ni. Rasa rindu plak nak tulis. Tangan rasa gatal je nak tekan huruf-huruf kat keyboard nie. Maklumlah aku beraya sakan Aidiladha ni walaupun orang lain raya macam tak raya je. Aku raya kat rumah aku je kat Selama, Perak. Tahu kat mana? Tak tahu Google map je.

Banyak cerita nak cerita. Yang pertama kenapalah pasukan bolasepak Malaysia dengan Singapura pun tak boleh makan daaa... Ish.. aku rasalah caturan Ong Kim Swee salah kot. Kenapalah tak ada penyerang senior dalam pasukan? Aku pun tak tahu. Dah tahu Wan Zack cedera gantilah dengan pemain yang senior macam Safee Sali ker.. Hadi Yahya ke... atau Ashaari ke... Ini tak mengharapkan penyerang remaja yang dah tentu tumpul... Tapi nak buat macam mana kan.. dah seri lagi baik dari kalah. Nasib baiklah. Aku tengok permainan pasukan Malaysia sungguh membuatkan aku sakit jantung pulak. Tak per aku tak marah pun cuma kecewa sikitlah.

Itu hari aku sentuh pasal 'Sensualiti Merdeka'. Merdekalah sangat... Semua orang menentang. Tak payahlah orang-orang yang macam tu kita layan. Tak payahlah jumpa Ketua Polis Negara. Benda yang dalam agama Islam memang haram tetap haram. Tak usah menegakkan benang yang dah basah. Bengkok jua akhirnya. Diorang nie memang ada agenda tersembunyi. Orang bodoh je yang akan menyokong diorang ni.

Itulah Raya Aidiladha, kita patut berkorban jiwa dan raga kita apabila kita menghadapi ancaman luar yang cuba mempengaruhi umat Islam dan negara Malaysia. Perlu ingat tu..

No comments:

Post a Comment