fahmiMOHDnilam: BAGAIMANA NAK MEROMPAK

Thursday 27 October 2011

BAGAIMANA NAK MEROMPAK

Haaaa.... sapa mau jawab? Aku tanya bagaimana nak merompak? Tanya kat aku plak 'nak merompak apa?'. Aku jawablah 'apa-apalah yang boleh dapatkan duit dengan segera'.

Giler!!! aku nak merompak... Tak terfikir lagilah aku nak merompak walaupun duit dalam tangan ada RM0.10 je. Ishh.. sekarang ada lebih RM0.10 daaa...

Itulah kalau nak buat jahat sonang je. Godaannya banyak sekali. Tak kiralah korang kaya atau miskin. Yang miskin nak jadi kaya. Yang kaya nak jadi lagi kayaaaaa.... Tak cukup dengan kekayaan nak plak kuasa. Manusia memang tak pernah puas.

Bersyukurlah apa yang ada sekarang nie. Kalau korang tak bersyukur alamatnya itu je lah yang korang dapat atau dapat lagi kurang. Nak lebih kenalah bersyukur dan berusaha. Setakat bersyukur je tak der lah bro, kenalah berusaha gak.

Kalau korang tanya aku nak merompak ker? Haiyaaa... tak adalah dalam niat aku pun nak merompak. Mak Abah aku tak ajar aku pun mengambil barang orang lain.

Korang aku tak tahu lah. Korang sanggup ka merompak? Kenapa nak merompak? Pasal duit? Jangan bro. Jangan pasal duit korang merompak dan kemudian meringkuk dalam penjara. Baik tak payah bro.

Memanglah tengok dalam filem -filem barat, diaorang gambarkan perompak tu seorang yang 'cool' dan 'macho'. Tapi kena ingat bro, itu dalam filem je bro. Bukan realiti. Realitinya merompak jawabnya kena tangkap, destinasi Penjara Sungai Buloh lah jawabnya.

Alaaaa... kalau korang tak ada duit pun tak payahlah merompak. Banyak lagi caranya nak dapatkan duit. Takkan apa yang 'Syaitan' cadangkan terus korang nak ikut. Duit boleh dicari bro dan sis...

No comments:

Post a Comment