fahmiMOHDnilam: FAM TAMAK DUIT?

Tuesday 25 October 2011

FAM TAMAK DUIT?


Haiyaaa.... apa sudah jadi? Nak beli tiket perlawanan akhir Piala Malaysia 2011 tapi kena bayar RM 50!!! Waaa.... mahalnya. Dengar cerita sebab FAM nak sekatakan semua tempat duduk dalam stadium Shah Alam, Selangor yang berharga RM30 kepada semua tempat duduk berharga RM 50.

Aku terfikir juga kenapa tak sekatakan semua tempat duduk menjadi RM30? Kebanyakan tempat duduk pun banyak yang berharga RM30. Lagi banyak dari yang berharga RM50. Tapiii...tulah. Siapa yang buat keputusan tu? Tak fikir ker kalau pasukan yang bertanding Selangor dan Kuala Lumpur oklah sebab penyokong pun dalam kawasan yang sama je. Ni tak satu dari Terengganu dan satu lagi Negeri Sembilan. Kesianlah yang duduk Terengganu nak turun ke Shah Alam bukan sahaja duit belanja nak datang pun kena bayar di tambah lagi harga tiket yang mahal. Bayangkan kalau 1 keluarga ada 6 orang sudah RM300. Mahal-mahal.

Aku agaklah nanti adalah campurtangan dari kerajaan. Biasalah orang kita, kalau orang mula bising barulah nak tukar.

Tapiiiii... ada juga orang cakap, korang tengok Manchester United, Chelsea atau Liverpool lawan dengan pasukan Malaysia bayar mahal boleh pulak. Siap berlompat sakan bila pasukan Malaysia kena belasah. Apa cerita? Takkan tak sokong bola sepak Malaysia kot. Nak kayakan pasukan dari luar tapi pasukan dalam Malaysia miskin dan papa kedana. Siapa nak jawab? Sudahlah orang kaya kat Malaysia berhabis duit beli pasukan luar. Dalam negara tak ada pulak nak beli. Jadi nak dapat sumber pembangunan bola sepak dari mana? Silalah jawab. Tak per.. Hitler tolong jawabkan... hehehe....

No comments:

Post a Comment