fahmiMOHDnilam: DATUK AHMAD JAIS MENINGGAL DUNIA

Tuesday 11 October 2011

DATUK AHMAD JAIS MENINGGAL DUNIA


Berita yang baru saya terima sebentar tadi menyatakan yang Datuk Ahmad Jais meninggal dunia pagi ini. Tidak dapat dipastikan lagi sebab Allahyarham meninggal dunia.

Datuk Ahmad Jais yang terkenal dengan lagu-lagu di era 60an dan 70an seperti Kucupan Azimat, Bahtera Merdeka,Umpan Jinak Di Air Tenang dan banyak lagi.

Aku yang beberapa kali pernah bekerja dengan Allahyarham Ahmad Jais mendapati beliau seorang yang peramah, menepati masa dan yang paling aku ingat adalah seorang yang pemurah yang mana beliau pernah membelikan aku satu kotak kopi 3 in 1 yang harganya mahal juga kepada aku dan kawan-kawan aku.Memang Datuk Ahmad Jais seorang artis yang perlu di contohi oleh artis-artis muda zaman ini.

Al-Fatihah buat Allahyarham Ahmad Jais.

No comments:

Post a Comment