fahmiMOHDnilam: JALAN SESAK

Saturday 22 October 2011

JALAN SESAK

Aku tiap-tiap hari pergi dan balik kerja jalan sesak. Naik menyampah pun ada naik hairan pun ada. Tapi aku dah ulang alik dekat 5 tahun dah jadi aku dah lali. Yelah nak buat macam mana? Takkan kereta aku nak letak enjin kapal terbang dan sayap kot. Nanti orang cakap gila ker apa. Tapi tak mustahil satu hari nanti akan ada kereta terbang. Cuba fikirkan beradik Wright yang cipta kalap terbang tu mesti orang gelak kat mereka bila diaorang cakap manusia boleh terbang. Tengok sekarang, manusia dah boleh terbang malahan dah pergi ke angkasa pun. Tak mustahil akan ada kereta terbang.



Cakap pasal jalan sesak ni, aku naik hairan dulu 'federal highway' tak adalah sesak macam ni. Yang buat sesaknya bus stop kat susur keluar ke Sunway dan banyak sangat jalan masuk ke 'federal highway'. Lepas 'jambatan Pulau Pinang' tu adalah lagi jalan masuk dari Kelana Jaya. Aku pun naik pelik apalah orang yang reka jalan tu fikir? Takkanlah diaorang tak tahu kalau tambah lagi jalan masuk bertambahlah lagi sesak nye. Pelik... Aku yang tak ambil jurusan pengangkutan atau apa-apa yang berkaitan jalan ni pun tahu.

Kalau orang yang tak guna 'federal highway' nie tiap-tiap hari tak apalah. Ni aku dan puluhan ribu lagi pengguna yang pakai 'federal highway' ni jadi mangsanya. Nak elakkan sesak jalan lain, jalan yang aku pakai tiap-tiap hari pula sesak. Nasib badan.

Satu lagi seingat aku dulu ada parti politik cakap nak hapuskan tol kat Batu 3 Shah Alam. Itu masa PRU12 lah. Sekarang dah nak masuk PRU13 habuk pun tak ada. Buat-buat senyap je. Ingat orang ramai pelupa ke apa. Sama je semuanya kalau dah nama parti politik. Orang cakap janji politik. Hampeh...

Apa-apa pun aku dah lali... Ikut je lah...

No comments:

Post a Comment